ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ
на перевірку знань законодавства і функціональних повноважень кандидатури на заміщення вакантної посади директора ЗОШ І-ІІ ст.
І. Законодавство України з питань освіти
- Права та обов’язки учасників навчально-виховного процесу (ст. 50, 51, 52 Закону України «Про освіту»).
- Органи управління освітою (ст. 11 Закону України «Про освіту»).
- Поняття Державного стандарту загальної середньої освіти (ст. 30, 31, 32, 33 Закону України «Про загальну середню освіту»).
- Типи загальноосвітніх навчальних закладів (ст. 9 Закону України «Про загальну середню освіту»).
- Конституційне право на освіту (ст. 53 Конституції України).
- Діти, які потребують особливої уваги держави (розділ 5 Закону України «Про охорону дитинства»)
- Право на освіту (ст.19 Закону України «Про охорону дитинства»)
- Соціально-педагогічний патронат в системі освіти (ст. 22 Закону України «Про освіту»).
- Форми навчання (ст. 13 Закону України «Про загальну середню освіту»).
- Режим роботи загальноосвітнього навчального закладу (ст. 16 Закону України «Про загальну середню освіту»).
- Повноваження місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в галузі освіти (ст. 37 Закону України «Про загальну середню освіту»).
- Навчальні плани та навантаження учнів (ст. 15 Закону України «Про загальну середню освіту»).
- Статус загальноосвітнього навчального закладу (ст. 10 Закону України «Про загальну середню освіту»).
- Конституційний статус державної мови та мов національних меншин України (ст. 10 Конституції України).
- Освітні рівні в Україні (п.1.ст. 30 Закону України «Про освіту»).
- Основні принципи освіти (ст. 6 Закону України «Про освіту»).
- Державний контроль за діяльністю загальноосвітніх навчальних закладів (ст. 40 Закону України «Про загальну середню освіту»).
- Завдання загальної середньої освіти (ст. 5 Закону України «Про загальну середню освіту»).
ІІ. Нормативно-правові акти України з питань освіти:
- Нормативно-правові акти, які визначають правові, організаційні засади функціонування і розвитку системи освіти України.
- Суть регіональної програми розвитку освіти, основні положення (Програма розвитку системи освіти Висоцької сільської ради).
- Проведення атестації закладу освіти (наказ МОН України від 30.01.2015 №67 «Про затвердження Порядку державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів»).
- Основні принципи планування роботи навчального закладу (Інструкція з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 23.06.2000 р. № 240).
- 5.Механізм створення, ліквідації та реорганізації навчально-виховних закладів (Постанова Кабінету Міністрів України від 5 квітня 1994 р. N 228 «Про порядок створення, реорганізації і ліквідації навчально-виховних закладів»).
- Роль атестації педагогічних кадрів у вдосконаленні фахової майстерності педагогів (Наказ МОН України від 06.10.2010р. № 930 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників»).
- Атестація педагогічних працівників (Наказ МОН України від 06.10.2010 р. № 930 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників»).
- Структура та форми профільного навчання.
- Організація харчування в закладах освіти (спільний наказ МОН та МОЗ від.01.06.2005 №242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах).
- Організація методичної роботи у закладах освіти: її значення та суть. (Рекомендації щодо організації і проведення методичної роботи з педагогічними кадрами в системі післядипломної освіти педагогічних кадрів (Лист МОН України №1/9 – 318 від 03.07.2002).
- Організація роботи по контролю за навчальним процесом: види, методи та форми.
- Порядок ведення ділової документації у навчальних закладах (наказ МОН України від 23.06.2000 №240 «Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах I-III ступенів»).
- Організація виховної роботи в закладах освіти, основні її напрями (програма «Основні орієнтири виховання учнів 1–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»).
- Організація роботи з обдарованими дітьми.
- Порядок призначення та звільнення працівників навчальних закладів.
- Організація роботи по попередженню дитячого травматизму та дотримання правил техніки безпеки в закладах освіти.
- Обов’язки керівника навчального закладу.
- Організація роботи із звернення громадян у навчальному закладі (Закон України «Про звернення громадян», 1996).
- Порядок обліку дітей та підлітків шкільного віку (Інструкція № 646)
- Види стимулювань та доплат працівникам навчальних закладів
- Порядок проходження державної підсумкової атестації навчальних досягнень учнів.
- Колегіальні органи навчального закладу та порядок їх функціонування.